„Skóra, fura i komóra.” Kolokwialne powiedzenie często używane wśród młodzieży, w zaskakująco dobry sposób oddaje cele większości mężczyzn. I o ile o przyzwoitą kurtkę skórzaną oraz smartfona jest stosunkowo łatwo, o tyle zakup luksusowego samochodu może być znacznie trudniejszy. O jakich „furach” mowa? Zajrzyjcie do poniższego rankingu.
Gdybyś był obrzydliwie bogaty (a może jesteś?), ile byłbyś w stanie maksymalnie wydać na samochód? Górnej granicy prawdopodobnie nie ma, co potwierdza słuszność produkcji superluksusowych maszyn. Stać na nie tylko nielicznych, ułamek ludzkości, ale to wystarcza, by rozgrzać linie fabryczne. Ile kosztowały najdroższe samochody, które w 2015 r. można było kupić w salonach? Poniżej znajdziecie 10 takich maszyn. Warto zaznaczyć, że w tym rankingu nie ma aut zabytkowych, które swoimi cenami potrafią przewyższać najnowsze modele, prosto z fabryki.
10. Zenvo ST1 (1,2 mln $)
ST1 to 2-drzwiowe coupe stworzone przez duńską firmę Zenvo. Samochód jest napędzany przez silnik V8 o pojemności 7 litrów. Zenvo ST1 do „setki” przyspiesza zaledwie w 3 sekundy, osiąga moc 1102 KM przy 6900 obr./min, a jego prędkość maksymalna to 375 km/h. Prototyp został ukończony w 2008 r., a od tego czasu wyprodukowano 15 egzemplarzy. Za każdy z nich trzeba zapłacić co najmniej 1,2 mln $. Premierze Zenvo ST1 towarzyszyły nie lada kontrowersje, bo na torze testowym popularnego programu „Top Gear” maszyna nie osiągnęła satysfakcjonującego twórców czasu.
9. Aston Martin One-77 (1,6 mln $)
Aston Martin One-77 to najszybszy i najbardziej ekskluzywny samochód w historii brytyjskiej firmy. Prototyp zaprezentowano na salonie w Genewie w 2009 r., a produkcja zakładała stworzenie 77 egzemplarzy tego bolidu (na co wskazuje nazwa). One-77 jest napędzany przez silnik V12 dobrze znany z innych modeli Astona, ale we współpracy z firmą Cosworth został on specjalnie wzmocniony. Moc maksymalna każdego z modeli One-77 wynosi 760 KM przy 7800 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 3,5 s, a prędkość maksymalna nie przekroczy 355 km/h. Cena pojedynczego modelu to bagatela 1,6 mln $.
8. Lamborghini Sesto Elemento (2,2 mln $)
Alchemicy od wieków poszukiwali kamienia filozoficznego, dzięki któremu miała być możliwa zamiana metali nieszlachetnych w szlachetne (głównie w złoto). Współcześni miłośnicy adrenaliny doznań szukają gdzie indziej – choćby w Lamborghini Sesto Elemento. Nazwa supercara nie jest przypadkowa – „szósty pierwiastek” powstał w limitowanej liczbie 20 egzemplarzy. Nazwa jest odniesieniem do węgla, który ma liczbę atomową sześć, a dzięki użyciu włókna węglowego masę auta zredukowano do niecałej tony. Moc maksymalna Sesto Elemento to 570 KM przy 8000 obr./min, na przyspieszenie do „setki” potrzebuje on 2,5 s, a prędkość maksymalna to 350 km/h. Auto pokonało pętlę toru „Top Gear” w 1 minutę i 14 sekund – wynik nie został jednak zaliczony, bo Lambo nie jest dopuszczone do ruchu ulicznego.
7. Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse (2,5 mln $)
Bugatti 16,4 Veyron to supersamochód produkowany od 2005 przez niemiecki koncern Volkswagen AG pod marką Bugatti. Pojazd został nazwany na cześć kierowcy wyścigowego Pierre’a Veyrona, który ścigając się dla Bugatti wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1939 r. Model Grand Sport Vitesse to najszybszy na świecie roadster, czyli auto z otwartym nadwoziem. Emocje towarzyszące kierowcy pędzącemu 408 km/h przy otwartym dachu muszą być doprawdy niezwykłe. Jeremy Clarkson nazwał Veyrona kiedyś najwspanialszym samochodem, jaki kiedykolwiek powstał. Napędza je centralnie umieszczony silnik W16 o mocy 1001 KM. Do „setki” Veyron rozpędzi się w 2,5 s, a do 400 km/h w niecałą minutę.
6. LaFerrari FXX K (2,8 mln $)
FXX K to bazujący na LaFerrari model supersportowego samochodu, bez homologacji drogowej, dopuszczonego tylko do jazdy na torze wyścigowym. Maszyna powstała według podobnych założeń, co Ferrari FXX (oparte o Enzo) i 599XX. Litera „K” w nazwie to odwołanie do systemu KERS, w który LaFerrari jest wyposażony. Samochód napędza silnik V12 o pojemności 6,3 l i mocy 860 KM. Dzięki dodatkowemu motorowi elektrycznemu o mocy 190 KM, kombinowana moc układu wynosi aż 1050 KM. Planowane są tylko 32 egzemplarze tego modelu – wszystkie już wykupione lub zamówione. Każdy za blisko 3 mln $.
5. Pagani Zonda Revolucion (3 mln $)
Włoska firma Pagani produkuje supersportowe samochody Zonda od 1999 r., a model Revolucion stanowi jej finalną odsłonę. Revolucion to najszybsza seryjnie produkowana Zonda. Revolucion jest wzorowana na Zondzie R, ale przy tym jest lżejsza i znacznie mocniejsza. W samochodzie zamontowano silnik V12 o mocy 800 KM, a tytanowo-karbonowa rama sprawia, że pojazd waży nieco ponad tonę. Warto zaznaczyć, że na okrążenie toru Nurburgring najmłodsza Zonda potrzebowała tylko 6 minut i 47 sekund – tylko w takich warunkach będzie można ją testować, bowiem Revolucion nie ma homologacji uprawniającej do jazdy po drogach publicznych. Szejkowie ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich już wykupili wszystkie powstałe egzemplarze – każdy po 3 mln $.
4. Lykan HyperSport (3,4 mln $)
Kiedy na początku 2013 r. mało znana arabska firma zaprezentowała prototyp supersportowego samochodu Lykan HyperSport, nikt nie brał go na poważnie. Zwłaszcza, że cena ustalona za pojedynczy model – 3,4 mln $ – nie należała do najniższych. Ku zaskoczeniu Arabów, zebrano ponad sto zgłoszeń od potencjalnych klientów. Od tego czasu Lykan zrobił ogromną karierę, zdążył nawet wystąpić w siódmej części „Szybkich i wściekłych”, a także wielu grach wideo (Project CARS, Driveclub, Asphalt 8: Airborne). Lykan to pierwszy arabski supersamochód – ma silnik o mocy 760 KM, do 100 km/h rozpędza się w 2,8 s, a przestaje przyspieszać dopiero przy 395 km/h. Wyprodukowano tylko 7 egzemplarzy HyperSporta.
3. Lamborghini Veneno (4 mln $)
Veneno to samochód powstały z okazji 50. rocznicy istnienia marki Lamborghini. Zaprezentowano go podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2013 r. (tzw. Model 0, który trafił do Muzeum Lamborghini) i wyprodukowano zaledwie 3 egzemplarze – każdy w innym kolorze. Nazwa Veneno w języku hiszpańskim oznacza truciznę. Konstrukcyjnie auto opiera się na modelu Aventador – jego karoseria została wykonana z włókna węglowego. Veneno ma centralnie umieszczony silnik V12 o mocy 750 KM, pozwalający rozpędzić się do prędkości maksymalnej 355 km/h. To prawdopodobnie najlepsze Lamborghini, jakie kiedykolwiek zaprezentowano.
2. Koenigsegg CCXR Trevita (5 mln $)
Znawcom motoryzacji tego samochodu nie trzeba przedstawiać. Mimo iż wśród konkurencji są modele bardziej spektakularne wizualnie, to jeżdżenie Koenigseggiem CCXR Trevita zapewnia niesamowite doznania. Trevita to supersamochód wyprodukowany w liczbie 4 egzemplarzy przez szwedzką firmę Koenigsegg. Oficjalna cena supercara jest nieznana, ale według powtarzających się doniesień wynosi nie mniej niż 5 mln $. Koenigsegg CCXR Trevita jest napędzany przez centralny silnik V8 bifuel 4,7 l generujący moc maksymalną 1032 KM. Zasila się go etanolem i 98-oktanową benzyną. Prędkość maksymalna Trevity to 410 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 2,9 s, natomiast przyspieszenie 0-200 km/h 8,8 s.
1. Maybach Exelero (8 mln $)
Firma Maybach kojarzy się z luksusowymi samochodami i nie inaczej jest z Exelero. To najdroższy supersamochód dostępny z seryjnej sprzedaży. Został on zaprojektowany i zbudowany przez firmę Maybach należącą do koncernu Daimler AG. Pierwszego Exelero zaprezentowano już w Berlinie w 2005 r. Pierwotnie maszynę stworzono dla producenta opon Fulda, by przetestować szerokie opony następnej generacji. Zainteresowanie samochodem było ogromne, ale kolejnych egzemplarzy już nie stworzono – amerykański raper Bryan Williams kupił go za ok. 8 mln $. Maybach Exelero jest napędzany silnikiem V12 biturbo o mocy 700 KM, który pozwala na rozpędzenie się do prędkości maksymalnej 370 km/h. Widząc ten samochód na drodze masz pewność, że obcujesz z czymś zupełnie z innej planety.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Maybach za 8 mln – powiem szczerze, że jest to dla mnie tak kosmiczna i nieosiągalna kwota, że nawet sobie nie wyobrażam, jak ludzie mogą sobie na niego pozwolić.
Ciekaw jestem, jak małego penisa trzeba mieć, aby kupić jeden z tych samochodów.
Wystarczy mieć nadmiar gotówki, a penis nie ma tu nic do rzeczy. y zza nadmiar gotówki kupisz sobie czipsy, a szejk z Arabii Saudyjskiej Koenigsegga.